Trofaste følgere fik blomster og en stor tak på politistationen i Næstved

blev der i dag sagt mange tak for på politistationen i Næstved.

For ganske nylig rundede Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi 18.000 følgere på Twitter. Og i den anledning har politidirektør Lene Frank i dag inviteret to af de allermest trofaste følgere til politistationen i Næstved for at sige tak for opbakningen.

-Et af de vigtigste formål med vores tilstedeværelse på Twitter er at få endnu en kommunikationskanal til vores borgere, når vi skal have hurtig informa­tion ud om større hændelser og kriser. Men vi har også et ønske om at være tættere på borgerne. For vi har brug for hinanden i dagligdagen. Med Twitter har folk mulighed for hele tiden at ”have os i lommen”, så de fx kan modtage serviceoplysninger og gode råd fra os eller måske hjælpe os med at finde en eftersøgt eller en røver. Derfor er det vigtigt, at vi i ”fredstid” får opbygget en så stor følgerskare som muligt. Og i den forbindelse har Britt Vagner Pedersen og Dan Sonnested været nogle af vores allermest trofaste følgere, og det vil vi gerne sige dem og alle vores andre følgere mange tak for,siger politidirektør Lene Frank.

Rart at kunne følge med

I dag klokken 13 mødte Britt Vagner Pedersen og Dan Sonnested så op på hovedpolitistationen, hvor bl.a. politidirektør Lene Frank og chefpolitiinspektør Lars Harvest tog imod dem til en kop kaffe, lidt sødt og en buket blomster:

-Det var jo lidt overraskende. Men jeg synes, det er en rigtig fin gestus. Jeg kan godt lide at følge med i, hvad der rører sig, og her er Twitter et rigtig godt redskab. Og hvis jeg på nogen måde kan hjælpe politiet, gør jeg det gerne, siger Dan Sonnested, der er fra Næstved. Han suppleres af Britt Vagner Pedersen, Nykøbing, som har fulgt Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi næsten fra dag et:

-Jeg synes, det er rigtig rart at kunne følge med i, hvad der sker i vores lokalområde. Fx har der lige været en større brand, der hvor jeg bor, og kort efter kunne jeg læse på politiets Twitterprofil, hvad det drejede sig om. Det er jo god service, siger Britt Vagner Pedersen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *